Ομιλία

Ε. Ασημακόπουλος

ΣΤΟΙΧΕΙα τεκμηριου

ΤΙΤΛΟΣ:

Ομιλία

Αναγν. Κωδικοσ:

aga_tape_T333_07

Ημερομηνία:

3 Ιουνίου 1986

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

03’52”

ΤΟΠΟΣ:

Αίθουσα 3

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ:

ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Ε. Ασημακόπουλος

ΓΛΩΣΣΑ:

Ελληνικά

ΑΔΕΙΑ:

cc

ΤΥΠΟΣ ΠΡΩΤΟΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ:

ΤΑΡΕ

ΘΕΣΗ ΠΡΩΤΟΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ:

Εργαστήριο ΘΕΚΙΜΣ

ΤΥΠΟΣ:

Εκδήλωση

Απομαγνητοφώνηση Ασημακόπουλος: «Να συνεχίσουμε με ένα έργο του Joaquin Rodrigo. Ο Rodrigo είναι από τους μεγαλύτερους σύγχρονους συνθέτες, Ισπανός στην καταγωγή, μάλιστα και τυφλός. Έχει ασχοληθεί πολύ με τη μουσική για κιθάρα, έχει γράψει και για άλλα όργανα αλλά έγινε παγκόσμια γνωστός με το Concierto de Aranjuez. Θα το έχετε ακούσει όλοι σας το  Concierto de Aranjuez άσχετα αν δεν ξέρετε ποιο είναι αυτό που ακούτε. […] Αυτό που έχει κάνει τώρα για δύο κιθάρες είναι μία Tonadilla σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος είναι Allegro είναι γρήγορο δηλαδή, το δεύτερο είναι αργό και το τρίτο είναι πολύ γρήγορο. Θα δείτε έντονα χρώματα ισπανικής μουσικής, αλλά μοντέρνα ισπανική μουσική, σύγχρονη ισπανική μουσική. Τώρα τι είναι σύγχρονο, τι είναι μοντέρνο σε σχέση με το κλασικό, είναι μια άλλη ιστορία. Θα σας κάνω όσο πιο απλά υπάρχει τι διαφορά υπάρχει μεταξύ του κλασικού, της κλασικής μουσικής με τη σύγχρονη. Υπήρχανε φοβερά δεσμευτικοί κανόνες στην αρμονία στην κλασική εποχή. Υπήρχε η βάσις, αυτό που έχετε μάθει και στο δημοτικό σχολείο, το μι-φα και το σι-ντο τα ημιτόνια, υπήρχε η ντο κλίμακα με τους πέντε τόνους και τα δύο ημιτόνια. Αυτά σιγά σιγά άρχισαν να καταργούνται […] (μιλάει επιφανειακά για το ατονικό σύστημα) […] ο Ξενάκης γράφει σήμερα μουσική που δεν είναι εύληπτη, που δε μπορούν να την καταλάβουν εύκολα οι άνθρωποι […] σήμερα υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των σύγχρονων συνθετών…»

Μετάβαση στο περιεχόμενο